Mysterie ontrafeld! - Reisverslag uit Mount Pleasant, Verenigde Staten van Lisa Haan - WaarBenJij.nu Mysterie ontrafeld! - Reisverslag uit Mount Pleasant, Verenigde Staten van Lisa Haan - WaarBenJij.nu

Mysterie ontrafeld!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

22 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Mount Pleasant


Voor deze week heb ik iets belangrijks met iedereen te delen.

Amerikanen zijn makkelijk te herkennen in Nederland, ze dragen namelijk altijd sportschoenen. Vandaag heb ik tijdens mijn international introduction een paar belangrijke dingen geleerd zoals het feit dat je de personal space van Amerikanen moet respecteren, je geen knuffels geeft maar handen schudt, en je geen gesprek moet verwachten als mensen langslopen en zeggen "Hi, how are you?'' (ze lopen gewoon door). Daarna liep ik terug naar mijn Dorm en leerde ik iets dat misschien wel belangrijker is dan dat allemaal, namelijk, het geheim achter de sportschoenen. Het is dus zo dat de campus hier in Michigan nog relatief klein is, maar alsnog loop ik per dag makkelijk een paar uur, van dorm naar dorm naar appartments naar cafeterias naar classes etc. Dus eigenlijk zijn Amerikanen helemaal niet stijlloos, ze zijn gewoon harstikke slim.

Dus naast deze openbaring heb ik natuurlijk nog veel meer meegemaakt de afgelopen dagen, zo ben ik gaan shoppen in de Wal Mart en Meijers, ben ik voor de eerste keer geweigerd bij een bar (21+), heb ik heel veel leuke mensen ontmoet, heb ik mijn American Roommate ontmoet (ze is heel aardig) en heb ik het eten uitgeprobeerd in de cafeteria, het is best lekker en ik hoef niet zelf te koken/afwassen/boodschappen te doen (wat bijna onmogelijk is zonder auto) dus ik vind het perfect.

Ik heb ook een nieuwe simkaart gehaald (allemaal met behulp van enorm behulpzame Amerikanen die mij steeds maar overal heen willen brengen) en mijn nieuwe nummer is 989 854 9265. Als je me belt neem ik niet op dat is duur.

De rest van deze week is nog intro, veel film avonden en sport evenementen en iedereen lokt je met Free Food .. yeey.. Heel wat anders dus dan de gemiddelde nederlandse intro, en ik heb er zin in! Maandag begint de studie, dan hoor je natuurlijk niks meer van me want dan ben ik druk aan het studeren. 8)

Groetjes vanaf CMU!

  • 23 Augustus 2012 - 09:55

    Brigit:

    Hoi Lisa. Mooi om te horen dat je het naar je zin hebt. Ik blijf je volgen. Groetjes.

  • 23 Augustus 2012 - 18:25

    Erna Klok:

    Hoi Lisa, leuk om je verhalen te lezen. Mooi dat je het zo naar je zin hebt. Nu ik de campus van Dora heb gezien, kan ik me goed voorstellen dat je heel wat kilometers afloopt. Geniet er van. Groeten, ook van Johan.

  • 23 Augustus 2012 - 19:30

    Debbie:

    Hey Lisa,

    leuk dit te lezen. Moest wel erg lachen toen ik dit las: "je geen gesprek moet verwachten als mensen langslopen en zeggen "Hi, how are you?'' (ze lopen gewoon door)."
    Ik heb 2 jaar geleden stage gelopen op een Amerikaanse school en heb daar ook ontzettend om gelachen toen we begrepen dat het gewoon hun manier is om hoi te zeggen.
    Ik wens je een hele fijne tijd toe!

    Groetjes Debbie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mount Pleasant

Lisa

Voor mijn studie American Studies ga ik een semester aan CMU studeren! Natuurlijk ga ik daarnaast ook veel leuke dingen doen, en daarover zal ik jullie via dit dagboek op de hoogte proberen te houden! Have fun

Actief sinds 16 Aug. 2012
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 7910

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2012 - 03 Januari 2012

CMU, Mount Pleasant, MI

Landen bezocht: